Heräsin tänä aamuna ja heti oli sunnuntain tuntu. Viimeinen lomapäivä.

Olen loman aikana pohtinut paljon elämääni ja selvittänyt ajatuksiani. Kirjoittaminen on paljon auttanut. Laadittuani swotin olen tehnyt niitä asioita joita koen vahvimmaksi osaamisalueekseni: kädentaitoja. Järjestin myös kotiin oman paikan, missä voin näitä asioita tehdä. Kun palaan reissustani ja lähden uuteen työhön, minulla on oma alue jossa voin tehdä asioita vain itseäni varten.

Olen nimittäin käyttänyt suuren osan kotiajastani läheisten ihmisten auttamiseen. Sekin aika on pois kotoa, mutten oikein osaakkaan olla auttamatta. Eilen pohdiskelin oman sukuni tarinaa, ja minulle valkeni kuinka kaukaa tämä opittu tapa tuleekaan. Äitini puolelta on tullut toisenlaisia eväitä reppuuni, mutta tämä tarina olkoon jonkun toisen päivän asia.